Wymiana matrycy w laptopie

Komfortowa praca na laptopie wymaga posiadania sprawnej matrycy. Niestety matryce laptopów są jednymi z najdelikatniejszych i najbardziej podatnych na uszkodzenia elementów komputera. Pęknięcia ekranu spowodowane upadkiem z wysokości lub przypadkowym uderzeniem w twardy przedmiot – to standard dla większości użytkowników laptopów. Na szczęście wymiana matrycy w laptopie to podstawowa czynność serwisowa, wykonywana przez naszą firmę.

Zadzwoń: 535 039 935

Kiedy potrzebna jest wymiana matrycy w laptopie?

W jakich przypadkach należy rozważyć wymianę matrycy w laptopie? Pierwszym sygnałem zwiastującym nadchodzące problemy, jest niestabilny obraz na ekranie i problemy z jego wyświetlaniem. Niska częstotliwość odświeżania, mogąca powodować bóle oczku, samoczynnie przestawiające się kolory, nierównomierne podświetlenie matrycy, a także szybko przybywająca liczba martwych pikseli. To tylko jedne z wielu objawów, klasyfikujących matrycę laptopa do wymiany. Nie należy tych oznak lekceważyć, tylko czym prędzej udać się do serwisu komputerowego celem przeprowadzenia naprawy. Wymiana matrycy w laptopie jest naprawą bezpieczną i nie ingerującą w dane zapisane na dysku. Do wymiany starej matrycy i zamontowania nowej, niezbędne jest rozkręcenie obudowy, bez konieczności demontażu dysków i kości pamięci. Nieco inaczej naprawa będzie wyglądała w przypadku uszkodzenia ekranu przez zalanie. Wówczas niezbędna okaże się diagnostyka całego laptopa, w poszukiwaniu ewentualnych innych usterek.

Wymiana matrycy w laptopie

Czas i koszt wymiany matrycy

Poważna usterka matrycy w laptopie, może uniemożliwiać korzystanie z komputera. Tak będzie wtedy, kiedy ekran traci podświetlenie i pozostaje czarny po włączeniu komputera. Jak dużo czasu zajmuje wymiana matrycy w laptopie? Jeżeli posiadamy część zamienną na stanie, naprawa może być przeprowadzona jeszcze tego samego dnia. W innych przypadkach, kiedy części zamienne muszą zostać sprowadzone od producenta, wymiana może potrwać do kilku dni roboczych. W każdym przypadku zlecenie poprzedzone jest kosztorysem naprawy, przedstawionym klientowi do akceptacji.

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami!

Kontakt